Weet je niet zeker of jouw woning beschikt over een geldig energielabel?
Het nieuwe energielabel va 2021
Vanaf 1-1-2021 zijn de regels omtrent het energielabel bij verkopen en verhuren van een huis veranderd. Waar voorheen een energielabel zelf kon worden aangevraagd zal er nu een inspecteur langskomen voor de opname. Dat is dus nu verplicht!
Homekeur is dé specialist voor het aanleveren van een geldig energielabel. Met een ruim en groeiend landelijk netwerk van eigen opgeleide en deskundige inspecteurs bent u als opdrachtgever gegarandeerd van een gemotiveerde en ambitieuze werkwijze en een gedegen opname door de energieprestatie inspecteur.
Een energielabel aanvragen kan via de button of het formulier hieronder.
Vraag energielabel aan:
Homekeur - Energielabel aanvragen
Een energielabel laat zien hoe energiezuinig uw huis is en dit is bedoeld om energiebesparende maatregelen te stimuleren.
Een energielabel is verplicht bij het verkopen of verhuren van een woning en is 10 jaar geldig. Vanaf 1 januari 2021 wordt het energielabel bepaald op basis van NTA 8800. Dit energielabel geeft inzicht in de energiezuinigheid van uw huis. Daarnaast geeft het energielabel inzicht in verbeter maatregelen die kunnen bijdragen aan de energiezuinigheid en het comfort van uw woning.
Met een landelijk netwerk van ruim 300 inspecteurs doen wij dagelijks honderden energielabel inspecties door heel Nederland. Onze inspecteurs zijn allemaal gediplomeerd en staan onder een voortdurende kwaliteitscontrole. De opnames en labels worden uitgevoerd volgens de nieuwste normen, richtlijnen, werkwijzen en voorschriften van overheden. Elke opname wordt uiteraard afgemeld en automatisch geregistreerd bij de instanties, zoals kadaster en overheden.
Kosten energielabel woning:
Voor het opstellen van een energielabel komt een inspecteur ter plaatse. Daarvoor wordt met u een afspraak gemaakt door onze afdeling planning. Voor de inspectie en opname van alle gegevens wordt 1 uur ingepland, afhankelijk van de grootte van de woning is soms iets meer of minder tijd nodig. Er volgt geen verrekening bij een meer of mindere tijdsbesteding.
Waarom Homekeur?
Werkwijze Homekeur
Na het aanvragen van een energielabel wordt een afspraak gemaakt voor de inspectie van een van onze inspecteurs. Afhankelijk van de grootte van de woning duurt deze inspectie ongeveer 1 uur. Er volgt geen verrekening bij een langere tijdsbesteding.
De inspecteur zal onder andere kijken naar de aanwezige isolatie, verwarming en ventilatie. Nadat de woning is geïnspecteerd zal de inspecteur alle bevindingen verwerken en doorberekenen in de software. U krijgt vervolgens een energieprestatie certificaat met daarbij het energielabel. Indien gewenst zal de inspecteur ook een uitgebreid maatwerkadvies opstellen om de woning energiezuiniger te maken.
Hoe lang is een energielabel geldig?
Een energielabel is 10 jaar geldig. Is deze termijn verstreken dan zal bij de verkoop/verhuur van de woning dit opnieuw vastgesteld moeten worden. Energielabel aanvragen? Neem dan contact met ons op!
NTA 8800 en BRL 9500
Vanaf 1 januari 2021 moeten bedrijven die energielabels uitvoeren gecertificeerd zijn volgens de nieuwe BRL 9500. Deze BRL volgt uit de NTA 8800, deze NTA 8800 is de rekenmethode en methodiek om de energieprestatie van een gebouw te bepalen. Vanaf 1 januari 2021 kunnen dus alleen energielabels worden aangevraagd en opgesteld op basis van NTA 8800. Dit doet een Energieprestatie adviseur (EP-adviseur), die daarvoor gediplomeerd is en werkt voor een gecertificeerd bedrijf/organisatie (conform BRL 9500). De EP-adviseur stelt het energielabel op aan de hand van een gebouwopname ter plaatse en registreert het label in de landelijke registratiedatabase EP-online.
Kortom:
Voorkom vertraging en maak nog vóór de start van de verkoop of verhuur een afspraak zodat je voldoet aan de laatste eisen omtrent het energielabel.
Energiepresatie adviseur - energielabel aanvragen - energielabel verplicht - boete bij geen energielabel - energielabel bij woning tonen