Vooral in deze tijd vragen verkopers zich regelmatig af waarom er nog een bord in de tuin moet. Dat is toch alleen maar reclame voor de makelaar? Of, mensen vinden de woning toch wel online. Veel gehoorde opmerkingen rondom het traditionele te koop bord.
De bedoeling
Op zich logisch, het kan best raar voelen wanneer de makelaar opeens zo’n joekel van een bord in de tuin zet. Opeens weet iedereen in de buurt dat je gaat verkopen. En dat is nou juist de bedoeling. Er zijn natuurlijk een aantal redenen om geen bord te plaatsen en bij sommige appartementencomplexen mag het ook niet. Bij een scheiding of overlijden kan het soms ook niet goed voelen een bord te plaatsen. Doe dat dan ook niet!
Interessant
Voor het overgrote deel blijft een te koop of verkoopbord interessant, je benut hiermee een extra kanaal en bereikt mensen in de buurt die (nog) niet wisten dat je ging verhuizen. Veel mensen die op zoek zijn naar een huis wonen nu ook al in de buurt./ Deze doelgroep pak je erbij. Ook mensen die opeens enthousiast worden van jouw huis en die niet eens op zoek waren is een potentiële doelgroep. Pak die kans. Daarnaast is het reclame voor de makelaar. Zo help je elkaar een beetje.
Wat past
Er zijn verschillende te koop borden in omloop en de meeste makelaars gebruiken een tuin- en/of plakbord. Overleg met je makelaar wat het beste bij je past. Samen even een foto maken en delen via je netwerk is ook leuk om te doen. Maak er een feestje van (wanneer het ook een feest is) om te verkopen en schaam je niet om de woning waar je trots op bent/was aan de wereld te tonen. En deze wereld wordt opeens een stuk groter met alle social media die we tegenwoordig gebruiken. De meeste makelaars zullen het kiekje wat je samen hebt gemaakt via hun eigen sociale netwerk delen om zo meer woningzoekers te bereiken.
Anderen zochten ook op: Woningontruiming en aankoopmakelaar