De presentatie is natuurlijk geen doe op zich maar de belangrijkste schakel om mensen te verleiden jouw huis te komen bekijken. De plaatjes zijn vaak het eerste contact en moet iemand triggeren om door te klikken. Toch schort het hier nog wel eens aan.
Oneindig veel informatie
Hoeveel informatie komt er dagelijks voorbij op jouw mobiel?
Juist, denk hier maar eens even over na want alleen al op de mobiel komt enorm veel informatie voorbij die jij nooit diezelfde dag allemaal kunt bekijken laat staan verwerken. We gaan dus selecteren, waar we vroeger bewust selecteerden gebeurt dit steeds vaker onbewust. Je moet dus opvallen maar dan wel in positieve zin.
Opvallen
Je kunt natuurlijk ook opvallen door slechte foto’s maar dat wil je natuurlijk niet. Goede en mooie foto’s geven kijkers een bepaald gevoel. Dat gevoel kun je versterken en daardoor meer interesse werken. Laat ik duidelijk zijn, iemand die jouw huis niet wil kopen kun je nog zoveel verleiden maar zal de woning niet kopen. Iemand die een appartement zoekt zal niet die villa van een miljoen kopen maar misschien uit nieuwsgierigheid bekijken. Mensen die al tijden op zoek zijn naar jouw huis maken écht wel die afspraak tenzij de presentatie dermate tegenvalt dat ze hard wegrennen.
De twijfelaars
Dit zijn de mensen die het soms nog niet weten of te spannend vinden om door te pakken. Dat begint al met een afspraak maken. Vaak wordt heel internet afgestruind voordat de stap wordt gezet een afspraak te plannen. Deze mensen zijn vaak extra gevoelig voor de kwaliteit van de presentatie en gaan eerst de “mooiste” woningen bekijken. Vaak wordt er dan een selectie gemaakt van een aantal woningen. Daar wil jij natuurlijk ook bij zitten.
Visueel
Je merkt het in de hele maatschappij, alles draait om het visuele aspect. Facebook, Instagram, YouTube, alles draait om de plaatjes en de video’s. Tekst wordt amper meer gelezen. Plaatjes en bewegende beelden nemen de overhand. Vooral de jeugd kijkt steeds vaker geen TV meer maar dwalen urenlang per dag rond op internet. Aan deze kennis heb je wat aan. Besteed aandacht aan de plaatjes en schakel een goede vastgoedfotograaf in.
Fotograaf is duur
Onzin, een goede fotograaf is helemaal niet duur wanneer je bekijkt wat hij/zij er allemaal voor doet om jouw woning goed op beeld te krijgen. Je kunt overwegen om de foto’s aan te vullen met 360 graden foto’s of een woningvideo, hiermee versterk je de presentie.
Conclusie:
We worden steeds visueler en krijgen per dag enorm veel informatie te verwerken. Je zult met je presentatie écht op moeten vallen en bij de kijker een goed gevoel oproepen. Tenzij je zelf vastgoedfotograaf bent adviseer ik met klem een professional in te schakelen. Dat kan eenvoudig via NLVERHUIST.
Contact
Anderen zochten ook naar: Hypotheekadviseur en aankoopmakelaar