Verkoopstyling en snellere verkoop
Een huis kopen is gevoel en dat begint al online. Met verkoopstyling til je de presentatie naar een hoger niveau zonder dat je het hele huis hoeft te verbouwen. Bekijk het artikel en haal eruit wat voor jou belangrijk is.
Grote verschillen
Er zitten grote verschillen tussen styling. Ik hoor een verkoper wel eens zeggen, mijn nichtje is ook styliste. Die helpt me wel. Er zit een groot verschil tussen interieurstyling en vastgoedstyling. Gebruik een vastgoedstyliste en geen interieurstyliste. Het huis moet worden verkocht, niet het interieur. Onderschat verkoopstyling niet.
Meerwaarde van verkoopstyling
Ook in een verkopersmarkt waarbij huizen als warme broodjes worden verkocht is verkoopstyling een absolute meerwaarde. Dit kun je weer vergelijken met de auto in de showroom. Vergeet niet dat jouw huis wordt gepresenteerd in de etalage van de hele wereld. Het internet. Het is de bedoeling dat je trots bent op de presentatie en daarmee je huis. Onderzoek heeft uitgewezen dat woningen met vastgoedstyling meer opbrengen en sneller worden verkocht.
Ruim je huis op
Zorg ervoor dat je huis wordt opgeruimd, door de jaren heen hebben we vaak zoveel spullen verzameld en overal neergezet waarmee het huis er rommelig en druk uitziet. IKEA noemt dat rommelblindheid. Als bewoner woon je hier vaak al jaren en voel je je prettig bij de indeling en verzameling spullen. Een koper kan hier echt niet doorheen kijken.
Schoon en fris
Daarnaast moet je huis schoon zijn en fris ruiken. Aan een gedateerde badkamer kun je niet zoveel doen wanneer je deze voor de verkoop niet gaat moderniseren. Maar ook een gedateerde badkamer kan er netjes en fris uitzien. Vaak zijn het de voegen, schimmel aan het plafond, de douchehoek en de kitranden die het verschil maken. Let daar goed op! Ik gebruik wel eens het woord brandschoon. Zorg ervoor dat je huis brandschoon is.
Netjes en afgewerkt
Je huis is netjes, de plinten zijn afgewerkt en de wanden zijn neutraal. Je bent twee dagen aan het poetsen geweest en de persoonlijke spullen zoals foto’s en administratie is opgeborgen. Je hebt zelfs die rode wand wit geverfd. Mijn huis is nu toch klaar voor de verkoop? NEE, HELAAS NOG NIET!
Aantrekkelijk huis voor kopers
Wanneer je huis al in de verkoop staat en het lukt maar niet om te verkopen neem dit artikel dan zeer goed door en doe er iets mee. Moet je het verkooptraject nog ingaan neem dit artikel dan ook goed door en kies altijd voor een verkoopstyliste. Het kost iets meer tijd maar levert je veel en veel meer op. Jouw huis moet aantrekkelijk zijn voor kopers. Ze moeten staan te popelen om een afspraak te plannen.
Verkoopstyling klinkt duur maar…
Verkoopstyling klinkt vaak duurder dan het is. In sommige landen zoals Engeland en Amerika is verkoopstyling niet meer weg te denken bij het verkopen van een woning. In diverse onderzoeken is aangetoond dat een huis mét verkoopstyling sneller en tegen een hogere prijs wordt verkocht. Daar kun jij je voordeel mee doen.
Kleine aanpassingen maken een groot verschil
Verkoopstyling is niet je huis compleet overhoop trekken en compleet opnieuw inrichten. Dit zie je vaak bij woningprogramma’s op tv. De styliste kijkt hoe jouw huis slim en zonder te veel kosten ingedeeld kan worden voor een optimaal resultaat. Zij houdt ook rekening de zichtlijnen en de hoeken van waaruit de fotograaf de kiekjes neemt. Soms maken kleine aanpassingen al een enorm verschil.
Betere presentatie van je huis
Een verkoopstyliste neemt je aan de hand mee zodat je een fantastische presentatie krijgt. Ook helpt ze jou het huis door middel van styling en stylingadvies beter te presenteren. Let op: Dat vaak is dat niet bij de prijs van de makelaar inbegrepen. Vraag rustig een offerte aan voor verkoopstyling en bepaal daarna of het voor jou een meerwaarde is de styliste in te schakelen. Zelf ben ik er van overtuigd dat in 90% van de gevallen de verkoopstyliste ervoor zorgt dat je huis sneller verkoopt en meer opbrengt. De investering verdien je op die manier dubbel en dwars terug.
Leegstaand huis inrichten:
Staat jouw huis leeg? Dan kun je overwegen die in te laten richten met karton. Karton? Ja, karton. In de presentatie zie je het verschil haast niet. Zoals ik al eerder in een ander blog aangaf is een huis kopen gevoel. Ook met karton kun je de kijker online alvast een positief gevoel geven. Overweeg jij een leeg huis te verkopen? Je bent gewaarschuwd! Kijkers hebben namelijk geen idee en gevoel van ruimte bij een leegstaand huis.
Het verschil
Met een goede gecertificeerde styliste haal je ongekende resultaten. Verkoopstyling is vaak net het verschil tussen snel en goed verkopen of maar aan blijven modderen met de verkoop. Kijk goed bij wie een styliste is aangesloten en vraag van tevoren wat het kost je huis met karton in te richten.
Tot slot
Jouw presentatie is het visitekaartje van je huis. Daar moet je trots op zijn wanneer het aan de wereld wordt getoond. Bespaar dus niet op deze kosten en maak er iets moois van. Ik bedoel, maak er iets fantastisch van en denk hierbij aan een auto in de showroom. Die ziet er ook pico bello uit. Zo moet jouw huis er ook uitzien wanneer je gaat voor snellere verkoop tegen een hogere opbrengst.
Staat jouw huis al te koop en wil het maar niet vlotten met de verkoop? Overweeg dan een verkoopstyliste in te huren. Moet je nog beginnen met verkopen? Dan raad ik je zeker aan een verkoopstyliste in de arm te nemen.
Anderen zochten ook op: Huis verkopen – Huis kopen – Tekstschrijver – Hypotheekadviseur